Ei Radikaribi linnale!

Lastefilmist „Autod“ on teada, et Radikaribi linnakeses läks kõik allamäge kui ehitati kiirtee linnast mööda.  Autodevool suundus linnakesest mööda ja sealsed ärid hakkasid kiratsema. Siis saabus noor võidusõitja Pikne McQueen ja peale mõningaid sekeldusi linnaelanike ja võimudega tõi ta oma võidusõidumeeskonna peakorteri Radikaribi linna ning elu sai sisse uue hoo. Ilus muinasjutt, pooleldi tõsi, pooleldi mitte.

Eelmisel aastal valminud Mäo ristmikul on lähedalasuva Paide ja ka Türi suhtes samasugune olukord. Ilma midagi tegemata viib neljarealine tee Mäos inimesed lihtsalt kiiresti sealt läbi, mööda. Teadliku tegevuse tulemusena aga on võimalik tekitada magnet, mis möödasõitjaid kinni peab ja neile lisaväärtust pakub.

Eeldused olemas

Eesti riik paistab finantskriisis vaevlevate riikide seas hästi silma. Vastutustundlikult juhitud riigi rahandus on korras, me ei ela üle jõu ning seega ei ole karta ka äkilisi maksutõuse. Seega tasub Eestisse investeerida, siin uusi (kõrgepalgalisi) töökohti luua ning majandust elavdada.

Tallinnas ja Harjumaal elab kolmandik Eesti elanikkonnast ning seal luuakse üle poole rahvuslikust koguproduktist. Pealinn on värav laiemasse maailma, mis avaneb saabuja ees kohe. Järvamaad ühendab Tallinnaga üha paremaks ehitatav maantee. Õige pea on Kosest alates neljarealine tee ning käivad ettevalmistused Mäo-Kose vahelise lõigu projekteerimiseks. Mäo suurejooneline ristmik on kasutuses ning nüüd tuleb ta Järvamaa kasuks tööle panna.

Järvamaa parimad võimalused ettevõtluse arendamiseks ongi Mäost kuni Särevereni ulatuvas piirkonnas. Siin elab üle poole Järvamaa elanikkonnast, on hästi välja arendatud infrastruktuur ja leidub piisavalt vaba maad. Nüüd on vaja vaid piirkond välja arendada ettevõtluse jaoks võimalikult sobivaks, et oleks mida investorile pakkuda, mille üle läbi rääkida.

Investorite leidmine on samuti professionaalne ettevõtmine. Ei piisa vaid heast ideest, veel vähem tühjast maatükist, vaja on oskuslikku tööd idee või maa ettevalmistamiseks ning pakkumiseks õigetele huvilistele. Eestis on sellised ettevõtted olemas. Ühes neist on juhtival positsioonil endine paidelane ja eks seegi aitas kaasa pakkumisele Mäo projektile „pro bono“ kaastööd teha.

Siht on paigas

Siht on „lihtne“: arendada Mäo eeliseid kasutades välja ettevõtlus, mille pakutavate teenuste pärast tasub maha pöörata nii Tallinn-Tartu kui Pärnu-Rakvere maanteelt, rääkimata Paide ja Türi elanikest. Potentsiaal on hea, eeldused on olemas, nüüd vaja vaid „kaup“ pakkida rahvusvahelisse keelde ja leida huviline.

Seda kõike me arutasime esmaspäeval maavanem Tiina Oraste juures toimunud väiksema grupi nõupidamisel, et teha viimased ettevalmistused uue nädala neljapäeval toimuvale suure ringi koosolekule. Mäo-Särevere arengualast olen paar kuud tagasi pikemalt kirjutanud Järva Teatajas.

Järvamaalased ei looda võidusõitja Pikne McQueeni peale, kes tuleks ja elu ergastaks. Meie teeme sihikindlat tööd elu paremaks muutumise nimel. Ühine pingutus ühise eesmärgi nimel on alati sihile viinud, viib ka seekord.

 

PS! Artiklist paremaks arusaamiseks on soovitatav vaadata filmi Autod. Foto on illustratiivne.

2 mõtet “Ei Radikaribi linnale!”

  1. Tere!

    Kas Teil on kasutatud Pikne McQueeni pildi autoriõiguste omaniku luba pildi kasutamiseks?

    ette tänades,
    kk

    1. Autor esindab end isiklikult või läbi esindaja. Autorlusega ei ole nii, et igaüks võtab autori nimel sõna. Kui on mõne minu blogis avaldatud pildi kohta autoriõigusest tulenevalt probleeme siis palun saatke oma pretensioon mu e-postile: tonis.koiv@riigikogu.ee

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga