Rail Balticu trassivalikud
Tõnis Kõiv • May 1, 2014
Rail Balticu trassivalikud
Raudteetrassi valik tekitab pingeid mitte ainult Leedus vaid ka siinsamas Harjumaal. Maakond on tihedalt asustatud ja siit läbi minna ei olegi kerge....
Rong on Harjumaal kogu aeg sõitnud, praegugi saab rongiga sõita nii Paldiski (lääne), Aegviidu (ida) kui Rapla (edela) suunas. Rail Baltic´u jaoks on praeguse trassi kõrvale loodud hulgaliselt alternatiive, kõigepealt nn Nabala alternatiivid ja seejärel ringtee alternatiivid.
Teisipäevasel kohtumisel Kiili valla juhtidega olid nende meelest laual vaid halvad valikud: ringtee variandid poolitavad erineval moel Kiili valla asumeid ning Nabala omad kahjustavad loodust ja eelkõige tundlikku põhjaveereziimi. Minu soovitus nii Kiili juhtidele kui kõigile teistele oli ja on, et vaadake uuesti olemasoleva raudteetrassi peale ja hinnake veelkord selle plusse ja miinuseid.
Perroon Kohilas, kenasti korda tehtud ja puhas.
Olemasoleva raudtee ääres elavad inimesed on raudteega juba harjunud ja elukorraldust kohandanud. Tallinnast alates - Ülemiste järvega seotud riskid vajavad maandamist isegi ilma raudteeta (sellest pikemalt paari nädala pärast), nõmmelased on raudteega harjunud nii nagu ka Laagri, Kiisa ja Kohila elanikud. Loomulikult tuleb ehitada mitmed eritasandilised ristmikud, aga linna tingimustes oleks see vaja ette võtta ükskord niikuinii. Parem varem kui hiljem. Uus raudtee toob kaasa müratõkkeseinad, mis võivad elukvaliteeti isegi parandada.
Kiisa jaamahoone oli kurvemas seisus kui perroon
Mõningad huvilised loodavad olemasolevat trassi välistades ja ringtee variante paljude inimeste kodudest läbi minemise tõttu samuti välistades siiski jõuda välja Nabalat läbiva trassivariandini. Loogika on lihtne, kui raudtee saaks Nabalast läbi juhtida siis tuleks ju trassi alt ja ümbert kaevandada. Kui aga juba natuke on kaevandatud siis on hoopis lihtsam natuke veel kaevandada. Asjata lootus. Toetan siinkohal keskkonnaministrit, kes jätkab kõigutamatult Nabala kaitseala moodustamist ja välistab selgesõnaliselt sealt raudtee läbimineku.
Las raudtee jääb sinna, kus ta juba on. Mitmed inimesed on seda meelt, et ka uus raudtee võiks vana raudtee trassiga koos või kõrval minna. Kõlab tõesti mõistlikult.
Kaunis ja kaasaegne Kohila vaksal
Kiisa vaksalihoone
Kohila Kohvik, kus pakutakse kohapeal küpsetatud hõrgutisi ning kvaliteetset kohvi. Soovitan läbi astuda




